Дейности

Дейности



Спрямо основните послания на кампанията за разумно шофиране и толерантност на пътя, ние организирахме следните активности:
  • 22 Октомври 2009 г. Бензиностанции ЕКО се включват в акцията „Колани” на КАТ със специално създадено гумено човече с мотото „Тук всички пътуваме с колани!”. С него компанията се обръща към децата и техните родители с посланието, че коланите са задължителни и на задната седалка. ЕКО ще се включи в предстоящи предупредителни акции на КАТ в София и страната, като подарява гуменото човече „Обади се като стигнеш!” на децата. То ще бъде раздавано също пред детски магазини и на бензиностанции ЕКО.


Гуменото човече е специално разработен вариант на логото „Обади се, като стигнеш!” с надслов „Тук всички пътуваме с колани!”. Направено е от безопасен мек материал, за да е удобно за игра. То може да бъде закачено на задното стъкло на автомобила, за да подсеща децата как е най-правилно и безопасно да се пътува на задната седалка.
 

 

14 октомври 2009 г. Бензиностанции ЕКО представиха първото в България изследване за отношението на шофьорите към безопасността по пътищата. Близо 70% от българските шофьори се определят като разумни и толерантни, а според представителите на КАТ преобладават самонадеяните водачи, сочат данните от представително изследване на бензиностанции ЕКО. Българинът иска сурови наказания за нарушителите, същевременно е уверен, че ще се измъкне безнаказано при неспазване на правилата на пътя.


Изследването, проведено от
Market Links, по поръчка на бензиностанции ЕКО и със съдействието на КАТ, e без аналог в страната. В него за първи път се прави съпоставка между гледните точки на шофьори и пътни полицаи. През техния поглед се открояват основните причини за големия брой пътно-транспортни произшествия - средно 8000 годишно - и се очертава профила на водачите, които най-често ги причиняват. Анкетирани са 500 активни шофьори и 50 пътни полицаи.

 
Подробни данни от изследването на бензиностанции ЕКО можете да видите в pdf  формат тук.
 
  • На 30 септември 2009 г., 25 четвъртокласници от СОУ „Черноризец Храбър” в Пловдив първи упражниха с игри правилата за пътна безопасност на площадката в район „Тракия”, в близост до училището. Тя е изградена от Община Пловдив с идеята да представя по нагледен за децата начин пътни знаци, маркировки и регулирано движение. Първият открит урок по безопасност бе организиран от бензиностанции ЕКО с много забавления, изненади и награди. Община Пловдив покани именно ЕКО като партньор на инициативата, тъй като компанията има опит в практическата работа с деца на тема пътна безопасност.

 

  • На 17 септември 2009 г.,  25 първокласници от 47 СОУ „Христо Г. Данов” научиха с игри правилата за пътна безопасност в първия си открит урок от новата учебна година. Организатор на детския празник са бензиностанции ЕКО. Откритият урок се проведе на ЕКО Сити детска площадка в гр. София.
     

 
  • На 23 август 2009 г., бензиностанции ЕКО организираха «Детско неделно училище по безопасност» на площадката „ЕКО Сити” край Радиново, Пловдив. Уроците по безопасност на пътя, които се проведоха между 11 и 18 ч.,  под формата на игри в малкия град, пресъздаден с пътни знаци, светофари, пешеходни пътеки. Сред множеството забавни изненади и подаръци за деца и родители, имаше и Голяма награда, която бе Детският комплект за пътуване „Пътувай безопасно с ЕКО”.
  
                              Детско неделно училище на ЕКО сити, Радиново, Пловдив
  • 1 юни 2009 г. Бензиностанции ЕКО създадоха за най-малките си приятели първата „ЕКО Сити” детска площадка, на гърба на бензиностнацията, бул. България в гр. София. Тя пресъздава типична градска среда и образова децата в правилата за безопасност на пътя. Проектът е разработен съвместно със "Знайко".

 

  • През юни 2009 г. Бензиностнации ЕКО съвместно с психолозите и дизайнерите на Знайко и със съдействието на КАТ отпечатаха първия Детският сет за пътуване от ЕКО. Той е специално разработен за деца между 3 и 8 години, като им поднася по достъпен начин правилата за безопасност. С него, вместо да скучаят, докато се возят на задната седалка, малчуганите могат да се забавляват с игри и задачки, да оцветяват с четирите флумастера от сета картинките, които героят на ЕКО им е подготвил. Ще напомнят на мама и татко да шофират разумно, като им подаряват най-красивите рисунки върху страниците на Детския сет. Той може да бъде намерен само на бензиностанциите ЕКО в цялата страна.

  • Пътеводителят "Непознатата България" – издание на Икономедиа с подкрепата на бензиностанции ЕКО излезе на пазара през м. април 2009 г. Уникалният гайд  за пътешественици на Емилия и Андреас Зафиракис събира 46 истории за малко познати места в България, разказани по завладяващ начин в Капитал Лайт и събрани в тази книга. 
    Книгата предлага и полезна информация за кандидат-пътешественика – как да „подушва” интересните места, как да се ориентира, да пътува безопасно.  
    Книгата се разпространява на всички бензиностанции ЕКО, в книжарниците "Хеликон", "Пингвините", "Ciela Книгомания", Booktrading, а също в абонаментния център на "Икономедиа" в София. 
     
  •  

    ЕКО България подкрепя проекта на Adem „Непознатата България” в рамките на дългосрочната си програма за корпоративна социална отговорност „Обади се, като стигнеш!”.
     

 

  • На 16 март, 2009 г. бензиностанции ЕКО започват първото радио риалити предаване за безопасно шофиране - „Обади се, като стигнеш”. Петима участници, избрани след кастинг, ще бъдат обучавани от професионални инструктори да шофират безопасно. Слушателите ще могат да следят състезанието за голямата награда от 500 литра гориво от ЕКО в софийския ефир на Дарик радио.  Форматът е насочен изцяло към младите шофьори – така те сами ще сe убедят, че шофьорската книжка не е застраховка срещу предизвикателствата на пътя, а разумното шофиране е урок, който се учи всеки ден.
Повече информация на: obadise.zar.bg.
 
 
  • Бензиностанции ЕКО и Дарик радио стартират съвместно предаването „Успокой клаксона!” като част от кампанията „Обади се като стигнеш!”. В пет поредни седмици от 12 септември до 10 октомври топ-репортерите на Дарик ще бъдат на възлови кръстовища с интензивен трафик, за да разкриват лошите и да търсят добрите на пътя. Специалните репортажи по темите: „Задръстване”, „Пешеходците”, „Знаците”, „На дълго пътуване” ще правят шеговит паралел между емоциите и поведението на толерантните и нетолерантните шофьори. Слушателите на Дарик също ще могат да станат част от „Успокой клаксона!” като се включат пряко в ефир и споделят мнения за „толерантността на пътя”. Всяко предаване ще завършва с поздрав към един добър шофьор, посочен от слушател на Дарик по време на преките включвания.  
 "Успокой клаксона!" аудио заставка



  •  През м. юни и юли 2008 се проведе класацията  "50 най-любими песни за шофиране”първата подобна в България, като  част от кампанията „Обади се, като стигнеш!” на бензиностанции ЕКО. „Hotel California” на легендарните Eagles е най-любимата песен за шофиране. Тя събра най-много гласове в класацията на бензиностанции ЕКО и Дарик радио „50 най-любими песни за шофиране”. Класацията бе подредена от над 1500 души от цялата страна, които се включиха в гласуването и подкрепиха разумното поведение на пътя.  Тя не само подрежда най-големите хитове, които създават настроение на пътя, но е и лично послание за разумно и отговорно поведение на пътя.
 
  • От 7 до 27 май 2008 се проведе Месец на разумното шофиране. Месецът е насочен към младите шофьори и по-специално към абитуриентите и се организира съвместно с Дарик радио, Столична община, КАТ.  Инициатива стартира с медийна кампания «Випуск 2008, обади се, като стигнеш!» която включва аудио клипове, публикациия на специално създадената визия в печатни медии и банери със символа на кампанията, разположени на едни от най-оживените кръстовища в столицата.

 

 
През целия месец на разумното шофиране, основна тема на дискусия по Дарик радио ще бъдат безопасността на движението и разумното поведение на пътя, като акцентът ще пада върху младите шофьори. Личното послание към младите шофьори е да са разумни на пътя и да шофират с повече внимание, предпазливост и лична отговорност. Съветът към абитуриентите, които празнуват именно през месец май, е да не развалят празника си с безразсъдни постъпки и да не сядат зад волана след консумация на алкохол. Продължават и активациите в най-популярните софийски клубове, партньори на кампанията „Обади се, като стигнеш!”  Back Stage,  Swinging Hall, Mascara.

 

В последния си учебен ден учениците от Випуск 2008 на Испанската гимназия станаха посланици на кампанията за разумно шофиране „Обади се, като стигнеш!”.

  • От м.  феврури, 2008г. специален печат върху клиентските сметки ще напомня: Мисли трезво! Не карай, след като си пил!"

 

Така едни от най-модерните клубове в София - Mascara, Motto, Back Stage, Swinging Hall, PR Club, Пиано Бар Smiles застават зад кампанията „Обади се, като стигнеш!” и зад идеята, че можеш да се забавляваш без ограничения, стига това да не застрашава теб или живота на другите. Успешното сътрудничество на организаторите на „Обади се, като стигнеш” и собствениците на заведения, ще даде възможност на кампанията да достигне със своето лично послание до една от рисковите групи участници в движението.

 


За да се популяризира инициативата бензиностанции ЕКО и избрани клубове бяха организирали  акции за раздаване на над 1000 индивидуални тестове алкохол контрол.
 
  • От 14 януари, 2008 г. във всички обекти от веригата са поставени щандове със символа на кампанията „Обади се, като стигнеш!” за продажба на  тест - алкохол контрол.   

         Специален щанд в ЕКО за тест                    Новият пътен знак  "Обади се, като стигнеш!"
         алкохол-контрол 

  • Най-новият вид „пътни” знаци: със сърце и удивителна, вече са монтирани на изходите на всички бензиностанции ЕКО и напомнят „Обади се, като стигнеш!”.

 

  • Реализиране на „Седмица на разумния шофьор – 19-23 април, 2007” в партньорство с КАТ и Дарик Радио. В рамките на инициативата стартира и практика шофьорите от цялата страна, получили за пръв път свидетелство за правоуправление, да получават и „Пътеводител на разумния шофьор”.

 

  •  Акции за насърчаване на безопасността и трезвото шофиране „Спасители на пътя” – гр. София, (м. Май, 2007 г.) и „Мисли трезво” гр. София и гр. Бургас, (м. Август, 2007 г.) в рамките на които посланиците на кампанията раздадоха над 1000 комплекта за пътна безопасност, включващи светлоотразителна жилетка, еднократен тест за алкохол, светещи стикове, „Пътеводител на разумния шофьор” и др.

 

 
Аудио клип
„Мисли трезво”
 
  • Представяне на кампанията на медийния фестивал MediaMixx в Албена, юни 2007 г. 

 

  • Изработка и издаване на музикален диск на кампанията за разумно шофиране в тираж 7200 бр., разпространен в партньорство със списание Моторшоу, юни 2007 г.


  • Организиране на специален картинг за журналисти – София, Варна, Пловдив, под надслов „Бъди състезател само на пистата”. За да се акцентира върху необходимостта за толерантност на пътя в рамките на серията от Картинг състезания бензиностанции ЕКО и „Обади се, като стигнеш!” връчват специална купа за fair play,  юли, август, септември 2007 г.

 

 







Новини




Август 2009 г.

  • 19/08/2009


    Детско неделно училище по безопасност на ЕКО Сити на 23 август, ЕКО Радиново...Още


Назад